Holland International heeft Groene Smiles4U cheques uitgereikt aan vijf goede doelen. Reisagenten die een duurzame accommodatie van Holland International boeken, ontvangen voor iedere geboekte vakantieganger twee Groene Smiles4U ter waarde van één euro. Hiermee sparen reisagenten voor goede doelen.

Health Promotion South Africa Trust
In Zuid-Afrika sterven veel mensen aan de gevolgen van vermijdbare ziektes. Met het overbrengen van kennis over hygiëne en gezondheid wil Holland International in samenwerking met Health Promotion South Africa Trust deze doodsoorzaak een halt toeroepen. Met het project ‘Health Promoter on the workplace’ worden medewerkers binnen belangrijke hotelketens opgeleid. De Health Promotors informeren hun collega’s over persoonlijke verzorging, hygiëne en het voorkomen van hiv/aids. Health Promotion South Africa Trust ontving een cheque van € 10.000 om Health Promoters op te leiden.


Bescherm de cheeta in Tsavo – Stichting SPOTS
In Tsavo National Park in Kenia wordt vee gedood door wilde dieren. Aan pootafdrukken en door de manier van jagen, aanvallen en eten van de prooi te onderzoeken, kan vastgesteld worden welk dier het vee gedood heeft. Ook worden cameratraps gebruikt om vast te leggen welke dieren in en rond de dorpen komen. Hierdoor kan de lokale bevolking gerichte voorzorgsmaatregelen nemen, zodat zij niet (onnodig) bedreigde cheetah’s of luipaarden doden. Stichting SPOTS ontving € 8.552 voor de aanschaf van educatiemateriaal, cameratraps en lokale assistentie.


500 microkredieten – Oxfam Novib
Aan ondernemingszin is bij mensen die in armoede leven vaak geen gebrek. Een microkrediet biedt dan uitkomst. Meestal zijn enkele tientallen euro’s al genoeg om een eigen onderneming op te zetten: kippen of koeien houden, tassen maken, een eetcafé beginnen. Ook al betreft het arme mensen, microkredieten worden vrijwel altijd afgelost. De afgeloste leningen worden vervolgens opnieuw als microkredieten uitgezet. Daarmee kunnen andere mensen weer een bedrijfje beginnen. Met een donatie van € 8.511 aan Oxfam Novib worden 500 microkredieten verstrekt aan personen in Marokko, Tunesië, Egypte, Cambodja, Laos en Vietnam.


Tunesische vrouwen krijgen een studiebeurs
Tunesië is een van de meest liberale landen in de Arabische wereld. Desondanks hebben vrouwen in Tunesië moeite om een goede baan te krijgen in een hotel. Holland International biedt vrouwen een kans in het Tunesische toerisme. Twintig Tunesische studentes krijgen door middel van een studiebeurs toegang tot een stageplaats bij een hotel waardoor ze betere carrièrekansen hebben. GIZ ontving een cheque van € 9.000.


Nepalese laagopgeleiden hogerop helpen – HITT
Toerisme is een grote bron van inkomsten voor Nepal. Vooral trekkings en expedities door de Himalaya zijn een populaire activiteit. Maar Nepal is ook een land waar armoede heerst. Het gemiddelde maandsalaris is minder dan € 100. High Impact Tourism Training (HITT) biedt 200-250 laagopgeleide medewerkers een opleiding tot volwaardig gids of expeditieleider. Hierdoor hebben de medewerkers de mogelijkheid om een betere positie te krijgen binnen het bedrijf. Bovendien leidt de training tot een betere dienstverlening van de gids en veiligheid voor de toerist. HITT ontving een cheque van € 10.000.


TUI Nederland opereert onder de merknamen Holland International, Arke, Arkefly, KRAS, ROBINSON, KidsWorldClub en Lastminute.nl. Ook biedt TUI Nederland de All Inclusive hotels CLUB MAGIC LIFE® en RIU exclusief in Nederland aan. TUI Nederland heeft een eigen luchtvaartmaatschappij: Arkefly.

Holland International is hét allround reismerk van TUI Nederland. Holland International is de betrouwbare reisexpert met een zeer gevarieerd vakantieaanbod en blijft voor haar gasten op zoek naar aparte bestemmingen, bijzondere hotels en speciale excursies. Holland International selecteert zoveel mogelijk accommodaties, vervoersmogelijkheden en excursies die rekening houden met mens, dier en natuur. Holland International is aangesloten bij ANVR, SGR, SGC en Calamiteitenfonds. Holland International Reisbureau is de franchiseformule van TUI Nederland. Deze reisbureautak omvat 60 reisbureaus verspreid over Nederland. Holland International. Wij begrijpen waar u heen wilt.

Duurzaam toerisme. TUI Nederland heeft sinds 1998 een strategie op het gebied van duurzaam toerisme en maatschappelijke verantwoord ondernemen. De strategie bestaat uit de pijlers Verankering, Bestemmingen, CO₂-voetafdruk, Klanten en Collega’s en richt zich op de duurzame ontwikkeling van de vakantiebestemmingen. Het verbeteren van het vakantieaanbod, het verlagen van de CO₂-uitstoot van Arkefly en het creëren van bewustwording bij vakantiegangers is onderdeel van de strategie. Op 6 november 2013 won TUI Nederland twee World Responsible Tourism awards tijdens de World Travel Market in Londen. TUI Nederland streeft ernaar ruim 1.000 duurzame accommodaties in het vakantieaanbod voor 2015 op te nemen. Op dit moment telt het aanbod ruim 600 duurzame accommodaties. Duurzame accommodaties zijn accommodaties met een officieel milieukeurmerk of een award van Travelife Sustainability System. Deze accommodaties nemen bijvoorbeeld vergaande maatregelen voor water, energie en afval, behandelen haar medewerkers eerlijk, gebruiken regionale producten en zijn actief betrokken bij de lokale bevolking. Meer informatie over TUI Nederland en duurzaam toerisme vindt u op www.tui.nl/duurzaamtoerisme.