Arbois in Montagnes du Jura - het Franse Juragebergte - enkele fraaie streetviews

De provincie Gerona is de eerste Spaanse provincie bij de passage van de grens met Frankrijk.

Booking.com heeft een aanbod van meer dan 1.300.000 accommodaties over de hele wereld.

Rotterdamse burgemeester Aboutaleb bezoekt tentoonstelling in Osaka

Fair2.travel speelt in op de snelle veranderingen in behoeftes van reizigers.

Alleen reisbedrijven die waarde toevoegen, hebben bestaansrecht. De consument kiest steeds vaker voor een bijzondere en unieke ervaring en daarmee voor aanbieders van nicheproducten. De recente faillissementen van bedrijven zonder duidelijk signatuur getuigen hiervan. Klanten willen niet alleen kunnen kopen en zich oriënteren via internet, ook hebben zij behoefte aan meerwaarde. Dit geldt in het bijzonder voor de reisindustrie.

Al een aantal jaar is de trend dat reizigers tijdens hun vakantie op zoek zijn naar bijzondere ervaringen. Als zij kiezen voor een georganiseerde reis, moet het bedrijf wel zichtbaar meerwaarde weten te bieden voor de klant. In de winkelstraten doen shops het goed als ze een concept hebben of zich specialiseren in producten. Ervaring en uniciteit zijn daarbij belangrijk en duurzaam en lokaal vanzelfsprekend. Voor reizen is dit niet anders.

Meerwaarde van lokaal reizen
Een voorbeeld van een reisbedrijf dat past binnen de huidige trends is Fair2.travel. Deze organisatie brengt reizigers naar exotische landen, als Bangladesh en Sierra Leone, om zo niet alleen authentieke bestemmingen te laten ontdekken, maar tegelijkertijd de lokale bevolking mee te laten profiteren. “Onze meerwaarde ligt in het ontwikkelen en organiseren van reizen, waarbij we bewuste reizigers begeleiden naar plekken die je online nauwelijks vindt. Door ze bijvoorbeeld te koppelen aan lokale gidsen die hen echt in contact kunnen brengen met de traditionele bevolking”, vertelt directeur Caroline de Greeff.

Ongebaande paden en eco-toerisme
Ook op bekendere bestemmingen als Thailand, Tanzania en Brazilië zijn genoeg ongebaande paden te betreden en is steeds meer eco-toerisme te vinden. Naast de bekende hoogtepunten zijn er vaak hele bijzondere streken waar nog nauwelijks toeristen komen en die bij uitstek geschikt zijn voor groen reizen. “Daar gaan wij naar op zoek, vervolgt De Greeff, omdat juist dat meerwaarde geeft voor alle betrokkenen. Leven met de locals of zelfs echt meewerken op een project geeft de meest intense ervaringen”.

Co-creatie
Ook maatwerk en persoonlijke benadering zijn trends die doorzetten. “Bij Fair2 kiezen we voor een combinatie van ideeën en wensen van de reiziger met de bouwstenen en inspiratiereizen van onszelf. Zo vormen we samen het reisprogramma, in co-creatie met de klant.”, besluit De Greeff. Deze totale manier van werken en organiseren van reizen, is wat Fair2.travel het bestaansrecht geeft in een wereld van snel veranderende behoeftes van de reiziger.

Ontmoet Fair2
Fair2 is opgericht in 2012 en heeft sindsdien al aan honderden mensen meerwaarde geboden, zowel voor reizigers als voor de lokale bevolking. Uiteraard voldoet de organisatie aan alle wettelijke voorwaarden. Ze staan dit jaar op de Vakantiebeurs Bijzondere Reizen in Amsterdam, op de Vakantiebeurs in Utrecht en op de Vakantiesalon in Antwerpen.

Voor meer informatie over Fair2, kijk op www.fair2.travel

HOT

Laatst toegevoegd