Arbois in Montagnes du Jura - het Franse Juragebergte - enkele fraaie streetviews

De provincie Gerona is de eerste Spaanse provincie bij de passage van de grens met Frankrijk.

Booking.com heeft een aanbod van meer dan 1.300.000 accommodaties over de hele wereld.

In de zee voor de kust van Nabeul is de stad Neapolis ontdekt

Het maken van selfies is erg populair - met een stick zelf in beeld voor populaire lokatie.

In opdracht van hotelketen AccorHotels heeft onderzoeksinstituut GFK aan vakantiegangers in verschillende landen gevraagd naar de ideale formule voor een geslaagde vakantie. Wie is bijvoorbeeld de ideale reisgenoot en wat mist men het meeste op vakantie? De uitkomsten van het onderzoek* onderstrepen het belang en gebruik van mobiele apparaten met gratis internetverbinding, waarmee de gemaakte selfie ook weer met het thuisfront gedeeld kan worden. Dit zijn de meest verrassende bevindingen: · Meer dan 1 op de 10 vakantiefoto’s is een selfie. · Bijna de helft (47%) van de respondenten geeft aan een goede en gratis internetverbinding het meest te missen op vakantie. Dit scoort dus hoger dan het missen van familie en vrienden (40%) of een huisdier (37%). · Maar liefst 19% van de reizigers beschouwt niemand minder dan zichzelf als favoriete reisgenoot. · 74% van de Chinezen zou graa

 


Meer dan 1 op de 10 vakantiefoto’s is een selfie

Amsterdam, 4 september 2017 – In opdracht van hotelketen AccorHotels heeft onderzoeksinstituut GFK aan vakantiegangers in verschillende landen gevraagd naar de ideale formule voor een geslaagde vakantie. Wie is bijvoorbeeld de ideale reisgenoot en wat mist men het meeste op vakantie? De uitkomsten van het onderzoek* onderstrepen het belang en gebruik van mobiele apparaten met gratis internetverbinding, waarmee de gemaakte selfie ook weer met het thuisfront gedeeld kan worden.

Dit zijn de meest verrassende bevindingen:

·        Meer dan 1 op de 10 vakantiefoto’s is een selfie.

·        Bijna de helft (47%) van de respondenten geeft aan een goede en gratis internetverbinding het meest te missen op vakantie. Dit scoort dus hoger dan het missen van familie en vrienden (40%) of een huisdier (37%).

·        Maar liefst 19% van de reizigers beschouwt niemand minder dan zichzelf als favoriete reisgenoot.

·        74%  van de Chinezen zou graag met de baas op vakantie gaan.

Een goede internetverbinding

En wat missen we het meest van thuis als we op vakantie zijn? Meer dan familie en vrienden (40%), of huisdier (37%), geeft bijna de helft (47%) van de ondervraagden aan een goede, gratis internetverbinding het meeste missen. Vooral onder jongeren is dit een belangrijk gemis. Maar liefst 54% van de jongeren (tussen de 18 en 24 jaar) vindt een goede gratis internetverbinding belangrijk, ten opzichte van 40% van de mensen tussen de 50 en 65 jaar. Toch wordt het eigen bed ook gemist: 38% van de respondenten gaf aan dat ze hun bed en kussens het meeste missen wanneer ze op vakantie zijn.


Reisgezelschap

De vakantieperiode is een ideale tijd om samen door te brengen met vrienden en familie. De reisgenoten die de absolute voorkeur krijgen, blijven dan ook echtgenotes, kinderen en vrienden. Toch geeft maar liefst 19% van de internationale reizigers aan niemand minder dan zichzelf te verkiezen als favoriete reisgenoot. Zo hebben 25% van de Duitsers, Amerikanen en Indiërs aangegeven dat ze liever alleen op vakantie gaan. Vrouwen gaan liever op vakantie met hun kinderen dan mannen. Jongeren in de leeftijd van 18 tot en met 24 jaar gaan liever met vrienden.

En hoe zit het met je baas of collega’s als reisgenoot? Voor sommigen misschien juist de mensen die je tijdens je vakantie wilt ontlopen, maar daar denken ze in China heel anders over. Twee op de vijf Chinezen geeft aan open te staan om met de baas op vakantie te gaan. Een verbazende hoeveelheid van 74% van de Chinese respondenten geeft zelfs aan dat een vakantie met collega’s helemaal geen slecht idee is.

*Online studie uitgevoerd door AccorHotels.com, ondersteund door het onderzoeksinstituut GfK 2017 onder 5.939 mannen en vrouwen tussen de 18 en 65 jaar, die ten minste een nacht hebben doorgebracht in een betaald etablissement (hotel, pension, bed & breakfast, etc.) over de afgelopen 12 maanden. De studie is uitgevoerd tussen 27 april en 11 mei 2017 in Frankrijk, Groot-Brittannië, Duitsland, Verenigde Staten, de Verenigde Arabische Emiraten (VAE), Argentinië, Brazilië, China, India en Australië.


Over AccorHotels
De AccorHotels groep is wereldwijd marktleider op het gebied van reizen en lifestyle, en online pionier als aanbieder van unieke belevenissen in ruim 4.100 hotels, resorts en accommodaties, maar ook meer dan 3.000 exclusieve privé-vakantiewoningen over de hele wereld. Met zijn dubbele expertise als investeerder en operator binnen haar HotelInvest en HotelServices afdelingen, is AccorHotels aanwezig in 95 landen. Haar portfolio bestaat uit luxe, internationaal gerenommeerde merken zoals Raffles, Fairmont, Sofitel Legend, SO Sofitel, Sofitel, onefinestay, MGallery by Sofitel, Pullman en Swissôtel, erkende merken en boetiekhotels uit het middensegment zoals 25hours, Novotel, Mercure, Mama Shelter en Adagio, zeer gewilde voordelige merken zoals JO&JOE, ibis, ibis Styles en ibis budget, en de regionale merken Grand Mercure, The Sebel en hotelF1. AccorHotels biedt innovatieve diensten aan reizigers, van begin tot einde, in het bijzonder dankzij de recente overname van John Paul, wereldleider in de conciërgemarkt.