Arbois in Montagnes du Jura - het Franse Juragebergte - enkele fraaie streetviews

De provincie Gerona is de eerste Spaanse provincie bij de passage van de grens met Frankrijk.

Booking.com heeft een aanbod van meer dan 2.330.186 accommodaties over de hele wereld.

Kreta is het grootste en meest zuidelijke eiland van Griekenland. Het heeft voor ieder wat wils.

Na recordjaar 2008 opnieuw meer Nederlanders naar Duitsland – Toerisme in Duitsland minder last van crisis dan elders – Verwachting: meer jonge Nederlanders naar Duitsland Amsterdam 2 september 2009 – Het aantal Nederlanders dat naar Duitsland op vakantie gaat is gemeten naar het aantal overnachtingen opnieuw toegenomen. In de eerste zes maanden van 2009 werden 1,7 procent meer bedden geboekt dan in dezelfde periode vorig jaar. Deze cijfers volgen op het recordjaar 2008 toen Nederlanders voor 7,7 procent meer overnachtingen zorgden. Het Statistische Bundesamt (Duitse bureau voor de statistiek) telde in juni in totaal bijna 36 miljoen buitenlandse overnachtingen (+2,6 procent). Vooral campings en vakantiehuisjes profiteerden van deze groei. Sinds 1999 neemt het aantal Nederlandse vakantiegangers naar Duitsland gestaag toe. Het land is onder Nederlanders al twee jaar de populairste vakantiebestemming.

Door de wereldwijde economische crisis heeft de toeristische sector ook in Duitsland moeten inleveren. Met uitzondering van uit de buurlanden Nederland, Zwitserland, Denemarken en Oostenrijk liep het totale aantal buitenlandse bezoekers van januari t/m juni terug. Met 7 procent was deze afname echter minder sterk dan in andere landen. De Wereld Toerisme Organisatie UNWTO berekende wereldwijd een teruggang van gemiddeld 8 procent, in Europese landen van 10 procent.  In deze moeilijke tijd laat het vakantieland Duitsland zich van zijn voordeligste kant zien. Het Duits Verkeersbureau is tijdig ingesprongen op de  actuele economische ontwikkelingen met de campagne ‘Duitsland – Verrassend, betaalbaar, dichtbij’ die sinds begin 2009 loopt.

Op billboards en abri's en met advertenties in diverse media en reisbladen spreekt Duitsland Nederlanders aan die geïnteresseerd zijn in een niet al te verre bestemming waar ze waar krijgen voor hun geld.
‘’Ik denk dat we met onze inspanningen de juiste snaar hebben geraakt’’, aldus Michaela Klare, directeur van het Duits Verkeersbureau. Ondanks de positieve ontwikkeling van het aantal bezoekers in de eerste zes maanden van het jaar is Klare voorzichtig. ‘’Het jaar 2009 is een crisisjaar dat grote flexibiliteit vereist. We gaan de uitdaging aan, maar we zullen alles op alles moeten zetten om het succes van de afgelopen twee jaar te evenaren.’’

vakantiebestemmingen van de Nederlanders.


Trendy bestemmingen als Berlijn en het Ruhrgebied hebben de laatste jaren een nieuw en jonger publiek aan zich weten te binden. Toerisme-experts van de Deutsche Zentrale für Tourismus (DZT) verwachten dan ook dat in de nabije toekomst nog meer jonge Nederlanders het vakantieland ontdekken. De DZT zet volgend jaar hoog in op marketingthema’s als ‘Creative Germany’ en grote sportevenementen als het WK vrouwenvoetbal in 2011. Daarnaast tekenen zich de komende 10 jaar nog twee trends af: Nederlanders zullen vaker spontaan (voor een korte trip) naar Duitsland gaan en zullen daarbij steeds meer voor de periode september – december kiezen. In 2015 rekent Duitsland op 66 miljoen buitenlandse overnachtingen, tien miljoen meer dan in het recordjaar 2008.
 

Veilig, snel, vertrouwd

Booking.com