Arbois in Montagnes du Jura - het Franse Juragebergte - enkele fraaie streetviews

De provincie Gerona is de eerste Spaanse provincie bij de passage van de grens met Frankrijk.

Booking.com heeft een aanbod van meer dan 2.330.186 accommodaties over de hele wereld.

Kreta is het grootste en meest zuidelijke eiland van Griekenland. Het heeft voor ieder wat wils.

• Nieuw uiterlijk voor vloot • vernieuwingen servicepakket aan boord • eigen frequent flyer programma • focus op families • goede start van 2010 met een passagiersgroei van 24,4 procent

SunExpress, de succesvolle dochter van Lufthansa en Turkish Airlines, vierde op 1 mei van dit jaar het 20-jarig bestaan met een bestelling van zes nieuwe Boeing 737-800, waarvan de eerste inmiddels al is afgeleverd op de thuisbasis in Antalya.

Het toestel is het eerste dat is uitgevoerd in de nieuwe kleuren van het bedrijf en symboliseert de compleet nieuwe marktbenadering, die alle geledingen van het bedrijf raakt. Van nieuwe vliegtuigkleuren, een aangepast beeldmerk van het bedrijf, nieuwe uniformen en merkbare veranderingen in de service aan boord en op de grond, tot en met een speciale SunExpress kinderclub.
Het merk SunExpress staat voor gegarandeerde kwaliteit in het luchtverkeer tussen Turkije en Europa en voor absolute klantgerichtheid, zowel op de internationale routes als in het binnenlandse luchtverkeer in Turkije.

20 miljoen passagiers in 20 jaar
“Onze visie is duidelijk: we willen de voorkeursluchtvaartmaatschappij worden in het toeristisch verkeer naar Turkije en daarbij de passagiers de best mogelijke prijs-/kwaliteitsverhouding bieden. In de twintig jaar die sinds de start van SunExpress in 1990 zijn verstreken, hebben we 20 miljoen passagiers mogen vervoeren. Dat stimuleert ons om in de toekomst onze passagiers nog betere prestaties te bieden. We hebben besloten tot grootschalige veranderingen om onze reizigers een meerwaarde te bieden als zij met SunExpress vliegen", aldus Ulrich Meurer, marketing- en salesdirecteur van SunExpress tijdens een persbezoek aan Amsterdam.

Veiligheid en service staan centraal bij SunExpress
“Goede kwaliteit is voor SunExpress van groot belang en die moeten onze gasten dagelijks kunnen beleven. Veiligheid, klantenservice, resultaatgerichtheid, team-integratie en milieubewustzijn staan centraal in onze bedrijfsfilosofie. Nu gaat het er om ook onze gasten te overtuigen dat we het product SunExpress in deze richting verder ontwikkelen, zodat ze ook in de toekomst voor ons blijven kiezen.”
Behalve de compleet nieuwe kleurenstelling van de SunExpress vloot, die –net als de andere innovaties- stapsgewijze wordt ingevoerd, groeit de vloot gestaag naar 25 toestellen aan het eind van dit jaar. vanaf deze herfst zal de vloot uitsluitend bestaan uit Boeing 737-800 toestellen, die dan gemiddeld 5,7 jaar oud zijn.

Frequent Flyerprogramma met waardepunten
In de loop van dit jaar voert SunExpress een eigen frequent flyer programma in, dat zich onderscheidt van andere programma’s in het internationale vliegverkeer. Het is niet gebaseerd op het bekende mijlen-systeem, maar op waardepunten, waarmee gasten niet alleen kunnen sparen voor SunExpress vluchten, maar ook voor geschenken en artikelen voor dagelijkse gebruik. Nadat het systeem op de Turkse thuismarkt is geïntroduceerd, wordt het programma vervolgens op de internationale markten uitgezet.

Check-in en SMS-Informatie
Ook bij het inchecken zijn er veranderingen: nieuwe incheckbalies bij de SunExpress ‘hubs’  Antalya, Izmir en Istanbul SAW leiden tot sneller inchecken, in combinatie met actuele vluchtinformatie die SunExpress per SMS doorzendt naar mobiele telefoons. Deze service is in eerste instantie beschikbaar op de Turkse thuismarkt en zal vervolgens ook in andere landen toegepast worden

Eerste SunExpress speeltuin in Antalya
Families staan bij SunExpress in het middelpunt. Ook voor hen heeft de luchtvaartmaatschappij veranderingen in petto. Voor de kleine passagiers zijn er bij het inchecken kleine vliegtuigtrappen, zodat ze over de balie kunnen kijken en de incheckprocedure kunnen meebeleven. Kids krijgen naambordjes, uitgegeven door de ‘Little Friends Club’. En in Antalya wordt op dit moment een speciale SunExpress kinderspeeltuin gebouwd in één van de stadsparken, met speeltoestellen als een verkeerstoren, vliegtuigen en een start- en landingsbaan.

Welkom  aan boord
Ook aan boord van SunExpress merken passagiers veranderingen. De cabinebemanning heeft nieuwe uniformen gekregen en bij het betreden van het toestel worden vlieggasten begroet met een welkomstkaartje, met daarop nuttige informatie over de reisbestemming. Een aantal van deze kaartjes is voorzien van een speciale markering: gasten die zo’n kaartje ontvangen, krijgen tijdens de vlucht een attentie uitgereikt.

Nieuwe catering
De catering is een van de onderdelen waarbij de verbeterde kwaliteit van SunExpress duidelijk wordt. Op alle vluchten naar internationale bestemmingen vanuit Turkije worden warme maaltijden geserveerd, die gratis worden aangeboden. Onveranderd blijft het aanbod van koude gerechten op vluchten naar Turkije. Ook de ‘Buy-on-Board’-menu’s op binnenlandse vluchten werden verbeterd en alle internationale gerechten worden in een speciale mealbox geserveerd.

Modern in-flight entertainment
Een nieuw in-flight entertainmentsysteem zorgt voor betere informatie en ontspanning. Ook is er een naar de nieuwste animatietechnieken ontwikkelde veiligheidsvideo geproduceerd. Ook zijn er verscheidene details in het cabine interieur verbeterd en aangepast aan de nieuwe kleuren. ‘SunTimes’ luidt de naam van het nieuwe in-fligt magazine, dat in een frisse layout verschijnt.

2010 gestart met dubbele groeicijfers
Nadat 2009 succesvol is afgesloten, is het jaar 2010 voor de dochter van Lufthansa en Turkish Airlines ook goed begonnen. In het eerste kwartaal van dit jaat vervoerde SunExpress 1,31 miljoen passagiers; een groei van maar liefst 24,4 procent tenopzichte van dezelfde periode in 2009.  Het aantal vluchten steeg met 31,3% tot 10.083 als gevolg van een verdere groei van de luchtvloot van SunExpress.