Arbois in Montagnes du Jura - het Franse Juragebergte - enkele fraaie streetviews

De provincie Gerona is de eerste Spaanse provincie bij de passage van de grens met Frankrijk.

Booking.com heeft een aanbod van meer dan 2.330.186 accommodaties over de hele wereld.

Kreta is het grootste en meest zuidelijke eiland van Griekenland. Het heeft voor ieder wat wils.

Uit de eerste resultaten van de Nationale Citymarketing Monitor 2010 blijkt, dat citymarketing veel overleg vereist binnen gemeenten, waarbij stroperigheid dreigt.

Het onderzoek van de Erasmus Universiteit onder Nederlandse citymarketeers wordt op 23 november a.s. gepresenteerd in Almere.

Geen one-manshow
Citymarketing vereist veel overleg binnen gemeenten. Bijna 50 % van de respondenten heeft met 3 of meer andere gemeentelijke partijen te maken bij het ontwikkelen en implementeren van citymarketing. In sommige gevallen zijn er zelfs meer dan 10 verschillende gemeentelijke partijen betrokken. Het duidt erop dat citymarketing heel behoorlijk wordt ingebed in de gemeentelijke organisatie om ervoor te zorgen dat (1) de stad zoveel mogelijk één boodschap naar buiten brengt; (2) de marketing van de stad ook aansluit bij de rest van het beleid. Citymarketing is zeker geen one-manshow. De keerzijde is dat citymarketing over veel ambtelijke schijven moet lopen waardoor besluitvorming stroperig kan worden.
 

Citymarketing Monitor
De Erasmus Universiteit Rotterdam heeft met hulp van het Netwerk Citymarketing Nederland, de Vereniging Nederlandse Gemeenten en VVV Nederland ruim 300 citymarketeers, beleidsmakers en VVV directeuren bevraagd over lokale citymarketing thema’s. Zijn er scherpe marketingkeuzes gemaakt? Is het meer dan promotie? Wie is verantwoordelijk? Wat zijn ‘lessons learned’? Voor het eerst is in Nederland een dergelijk grootschalig wetenschappelijk onderzoek uitgevoerd.
 

23 november
De uitkomsten van de Nationale Citymarketing Monitor 2010 worden gepresenteerd op 23 november in het gemeentehuis van Almere. Sprekers zijn onder meer burgemeester Annemarie Jorritsma, wetenschappelijk expert Erik Braun en citymarketeer Hans Snel. Het volledige programma staat op www.netwerkcitymarketing.nl. Geïnteresseerden kunnen zich aanmelden  vóór 15 november via http://www.vvv.nl/citymarketingmonitor.
 

Nadere informatie
Het Netwerk Citymarketing is een Nederlands samenwerkingsverband van organisaties en personen, actief op het gebied van citymarketing en andere gebiedsgebonden marketingactiviteiten. Het Netwerk Citymarketing draagt actief bij aan het delen van kennis en ervaringen van verschillende steden. Kijk voor contactinformatie, het laatste nieuws en de eerste onderzoeksresultaten op www.netwerkcitymarketing.nl.

Veilig, snel, vertrouwd

Booking.com