Arbois in Montagnes du Jura - het Franse Juragebergte - enkele fraaie streetviews

De provincie Gerona is de eerste Spaanse provincie bij de passage van de grens met Frankrijk.

Booking.com heeft een aanbod van meer dan 2.330.186 accommodaties over de hele wereld.

Kreta is het grootste en meest zuidelijke eiland van Griekenland. Het heeft voor ieder wat wils.

Volgende week dinsdag, 23 november, worden de resultaten van de Nationale Citymarketing Monitor 2010 gepresenteerd.

Uit het onderzoek blijkt, dat bijna 90% van gemeenten en VVV’s wel eens gebruik hebben gemaakt van sociale media bij hun gebiedsmarketing


Koplopers
De sociale media zijn ontdekt als citymarketinginstrument. Bijna 90% van gemeenten en VVV’s hebben wel eens gebruik gemaakt van sociale media. Er is ook duidelijk een groep koplopers: ruim een kwart van deze groep maakt (zeer) intensief gebruik van sociale media. Het overgrote deel van de citymarketingcommunicatie in Nederland gaat overigens via eigen communicatiekanalen ( zoals websites, brochures, folders, nieuwsbrieven etc.). Het inkopen van media is veel minder gemeengoed.

23 november - De uitkomsten van de Nationale Citymarketing Monitor 2010 worden gepresenteerd op 23 november in het gemeentehuis van Almere. Sprekers zijn onder meer burgemeester Annemarie Jorritsma, wetenschappelijk expert Erik Braun en citymarketeer Hans Snel. Het volledige programma staat op www.netwerkcitymarketing.nl. Geïnteresseerden kunnen zich aanmelden  t/m woensdag 17 november via http://www.vvv.nl/citymarketingmonitor.

Citymarketing Monitor
De Erasmus Universiteit Rotterdam heeft met hulp van het Netwerk Citymarketing Nederland, de Vereniging Nederlandse Gemeenten en VVV Nederland ruim 300 citymarketeers, beleidsmakers en VVV directeuren bevraagd over lokale citymarketing thema’s. Zijn er scherpe marketingkeuzes gemaakt? Is het meer dan promotie? Wie is verantwoordelijk? Wat zijn ‘lessons learned’? Voor het eerst is in Nederland een dergelijk grootschalig wetenschappelijk onderzoek uitgevoerd.

Nadere informatie
Het Netwerk Citymarketing is een Nederlands samenwerkingsverband van organisaties en personen, actief op het gebied van citymarketing en andere gebiedsgebonden marketingactiviteiten. Het Netwerk Citymarketing draagt actief bij aan het delen van kennis en ervaringen van verschillende steden. Kijk voor contactinformatie, het laatste nieuws en de eerste onderzoeksresultaten op www.netwerkcitymarketing.nl.