Arbois in Montagnes du Jura - het Franse Juragebergte - enkele fraaie streetviews

De provincie Gerona is de eerste Spaanse provincie bij de passage van de grens met Frankrijk.

Booking.com heeft een aanbod van meer dan 2.330.186 accommodaties over de hele wereld.

Kreta is het grootste en meest zuidelijke eiland van Griekenland. Het heeft voor ieder wat wils.

Tijdens ITB Berlijn, een van de grootste travel trade events ter wereld, heeft NYC & Company, het officiële marketing en toerisme bureau voor de stad New York, een nieuw bezoekersdoel bekend gemaakt van 55 miljoen bezoekers in 2015.

De jongeren doelgroep (leeftijd 18-29) staat centraal in een nieuwe marketingcampagne met als plan om de komende vijf jaar een extra 1 miljoen jonge bezoekers naar de stad te trekken. Circa 15.1 miljoen jongeren brachten in 2011 een bezoek aan New York City, een groeiende doelgroep met een marktaandeel van bijna 30% van het totale bezoekersaantal.

Om deze nieuwe doelen te bereiken, introduceerde NYC & Company plannen voor de campagne NYC<30. In samenwerking met MasterCard zal een ‘priceless’ New York programma exclusief voor MasterCard kaarthouders worden ontwikkeld. Tijdens de bekendmaking werd NYC & Company CEO George Fertitta vergezeld door MasterCard Vice President of Marketing Duitland Dagmar Nedbal; een delegatie jonge reizigers en Espen Falkenhaug, Director General van World Youth Student Educational (WYSE) Travel Confederation.

“Wij geloven dat het succesvolle en groeiende wereldwijde bezoekersaantal van New York City versterkt wordt door jongeren met openen armen te verwelkomen en kennis te laten maken met alles wat onze stad te bieden heeft,” aldus CEO George Fertitta. “Met de focus van de stad op de beleving voor een jonge doelgroep en het wereldwijde bereik van MasterCard zijn wij overtuigd van een succesvol resultaat.”

“Afgelopen jaar hebben onze kaarthouders enthousiast gebruikt gemaakt van het Priceless New York programma,” zegt MasterCard SVP/Group Head of U.S. Marketing Cheryl Guerin. “New York is een geliefde stad die jaarlijks miljoenen bezoekers trekt. We kijken uit naar de samenwerking met NYC<30 en het ontwikkelen van nieuwe waardevolle ervaringen en herinneringen voor de jonge internationale reiziger.”

“WYSE Travel Confederation steunt dit initiatief van NYC & Company omdat wij sterk geloven in het belang van jongerenreizen en de socio-economische impact hiervan op steden als New York,” zegt Espen Falkenhaug, Director General van World Youth Student Educational (WYSE) Travel Confederation.

NYC<30 moedigt jongeren aan om te reizen naar New York door middel van bijzondere aanbiedingen en door het benadrukken van de veelzijdigheid van de vijf stadsdelen. NYC<30 zal worden gepromoot via een microwebsite op nycgo.com, social media en een samenwerking met WYSE Travel Confederation, ’s werelds grootste netwerk van jongeren- en studentenreisorganisaties. Details rondom NYC<30 worden bekend gemaakt tijdens International Pow Wow in Los Angeles, 21-25 april en de World Travel Market in Londen, 7-10 november. Bezoek  tot die tijd http://www.nycgo.com/under30 voor meer informatie.

New York biedt jonge reizigers voldoende mogelijkheden voor een betaalbaar bezoek aan de stad. Zo worden er deze zomer op 600 locaties verspreid door New York 7.000 nieuwe huurfietsen geplaatst voor low budget én leuk vervoer. Ook veel van de bekende culturele attracties richten zich op jonge bezoekers en bieden studentenkorting, “pay what you wish” dagen en zelf gratis toegang op bepaalde data. Naast de vele Michelinsterren en toprestaurants biedt New York ook duizenden betaalbare opties voor ontbijt, lunch en diner. Daarnaast beschikken veertien openbare parken in de stad over gratis WiFi, een aantal dat de komende jaren zal worden uitgebreid. Ook op het gebied van accommodatie worden de mogelijkheden uitgebreid: met een focus op de ontwikkeling van veilige en betaalbare overnachtingsmogelijkheden zal New York City hostels introduceren om tegemoet te komen aan de prijsbewuste, jonge bezoeker.

New York City verwelkomde in 2010 bijna 14.5 miljoen jonge bezoekers in de leeftijdcategorie 18-29 (11.9 miljoen binnenlandse en 2.6 miljoen internationale bezoekers). Deze aantallen zijn naar verwachting toegenomen tot 15,1 miljoen (12.4 binnenlands, 2.7 miljoen internationaal) in 2011. Meer dan 50 procent van de internationale reizigers naar de Verenigde Staten bezoekt New York tijdens de reis. Circa één op de drie bezoekers van New York is jonger dan 30 jaar en zal naar verwachting in de volgende jaren opnieuw de stad bezoeken; van meer dan 25% van de jonge reizigers wordt verwacht dat zij terugreizen naar NYC.

Over NYC & Company
NYC & Company is het officiële marketing en toerisme bureau voor de stad New York, opgericht met als doel om toerisme in de vijf stadsdelen van New York te optimaliseren, economische bloei te stimuleren en het positieve imago van New York wereldwijd te verspreiden. Zie voor meer informatie over reisbestemming New York.