Arbois in Montagnes du Jura - het Franse Juragebergte - enkele fraaie streetviews

De provincie Gerona is de eerste Spaanse provincie bij de passage van de grens met Frankrijk.

Booking.com heeft een aanbod van meer dan 2.330.186 accommodaties over de hele wereld.

Kreta is het grootste en meest zuidelijke eiland van Griekenland. Het heeft voor ieder wat wils.

airberlin is vandaag onderdeel geworden van oneworld®, waarmee de op één na grootste luchtvaartmaatschappij van Duitsland en de zesde grootste van Europa is toegevoegd aan ’s werelds voornaamste luchtvaartalliantie.


Het Oostenrijkse NIKI, dat ook tot de airberlin groep behoort, is tegelijkertijd toegetreden tot oneworld als een affiliate lid – toen de klok middernacht sloeg in Berlijn.
 
Beide luchtvaartmaatschappijen bieden vanaf nu oneworld’s services en voordelen aan – en breiden daarmee het alliantienetwerk aanzienlijk uit in Duitsland, Oostenrijk en in Centraal- en Zuid-Europa.

De aansluiting bij oneworld zal airberlin’s concurrentievermogen versterken, waardoor het klanten een ongeëvenaard wereldwijd alliantienetwerk kan bieden met partners waaronder enkele van de beste en grootste luchtvaartmaatschappijen ter wereld.

Klanten profiteren van uitgebreid wereldwijd netwerk en toegenomen concurrentie

Voor oneworld betekent de toetreding van airberlin dat Duitsland een thuismarkt van de alliantie wordt -  waarmee de concurrentie wordt opgevoerd voor ca. 200 miljoen passagiers per jaar die naar, van en binnen Europa’s grootste economie vliegen.

Op dit moment is Duitsland één van de weinige landen wereldwijd waar alle actieve oneworld partnermaatschappijen actief zijn. Met de toevoeging van airberlin wordt het aantal steden dat daar door de alliantie wordt bediend meer dan verdrievoudigd tot 25, terwijl NIKI de dekking van Oostenrijk verdubbelt tot zes luchthavens.

airberlin bedient wereldwijd in totaal 162 bestemmingen in 40 landen. Bijna 70 van deze luchthavens zijn, samen met de landen IJsland en Irak, nieuw in het oneworld-netwerk, waarmee de wereldwijde dekking wordt uitgebreid naar ongeveer 800 bestemmingen in 150 landen, met meer dan 8.750 vluchten per dag die bijna een miljoen passagiers per dag vervoeren met een gecombineerde vloot van bijna 2.500 toestellen en een jaaromzet van bijna US$ 100 miljard genereren.  

De netwerken van airberlin en NIKI worden gedekt door oneworld’s toonaangevende alliantietarieven en verkoopproducten vanaf 1 april 2012.  

Dat geldt ook voor deelname aan businessflyer™, het alliantieaanbod voor het midden- en kleinbedrijf in de meeste landen waar het wordt aangeboden – België, Frankrijk, Italië en Nederland. airberlin biedt zelf al een vergelijkbaar product aan in Duitsland, Zwitserland en Oostenrijk met haar business points programma.

Uitgebreide voordelen voor frequent flyer – met ‘dubbele mijlen’ aanbieding om het te vieren

De leden van airberlin’s topbonus programma kunnen nu profiteren van het volledige scala aan oneworld frequent flyer voordelen als ze met één van de luchtvaartmaatschappijen vliegen die zijn aangesloten bij oneworld – American Airlines, British Airways, Cathay Pacific Airways, Finnair, Iberia, Japan Airlines, LAN Airlines, Qantas, Royal Jordanian, S7 en bijna 20 dochtermaatschappijen.   

topbonus members kunnen nu mijlen verdienen en inwisselen op elke oneworld vlucht. Ter gelegenheid van de toetreding van de luchtvaartmaatschappij tot de groep, ontvangen zij het dubbele aantal mijlen als ze voor 15 mei 2012 met één van airberlin’s oneworld partners vliegen, mits zij zich eerst online registreren op airberlin.com/miles.  

Houders van de nieuwe topbonus Platinum Card en de bestaande topbonus Gold Card – die gelijkwaardig zijn aan respectievelijk oneworld’s Emerald en Sapphire frequent flyer tiers – kunnen nu gebruik maken van meer dan 550 luchthavenlounges wereldwijd.  

De 120 miljoen leden van de frequent flyer programma’s van de gevestigde oneworld maatschappijen kunnen nu punten en mijlen verdienen en verzilveren en alle andere oneworld voordelen ontvangen via airberlin en NIKI.

Leden van de loyaliteitsprogramma’s van de oneworld maatschappijen ontvangen dubbele mijlen als ze voor 15 mei 2012 met airberlin vliegen.  

Alle CEO’s van de oneworld maatschappijen zijn aanwezig tijdens de toetredingsceremonie – met eerste toestel op BER Brandenburg

Chief Executives van alle oneworld leden komen dinsdag bijeen in Berlijn, airberlin’s thuis, om de meest recente aanwinst voor de alliantie welkom te heten.  

De toetredingsceremonie is het eerste media-evenement van een luchtvaartmaatschappij op Berlin Brandenburg Airport, dat airberlin’s nieuwe thuisbasis en Europa’s nieuwste hub wordt, zodra het wordt geopend op 3 juni aanstaande.  
De aanwezigen zijn ook de eersten die vliegtuigen voor de nieuwe luchthaventerminal zien – met het eerste airberlin toestel dat is versierd met de oneworld huisstijl, een Airbus A330-200, en één van de airline’s Boeing 737-800 dat een special bezoek brengt.   

airberlin en haar alliantiepartners zullen naar Berlin Brandenburg verhuizen, waar ze lounges en vele andere faciliteiten delen, om passagiers daar de meest vloeiende aansluitingen te bieden.  

Naast airberlin Chief Executive Hartmut Mehdorn zijn vandaag bij de ceremonie aanwezig:
•    American Airlines Chairman en Chief Executive, en Voorzitter van de Raad van Bestuur van oneworld, Tom Horton.
•    British Airways Chief Executive Keith Williams.
•    Cathay Pacific Airways Chief Executive John Slosar
•    Finnair President en Chief Executive Mika Vehvilainen
•    IAG Chief Executive Willie Walsh.
•    Iberia Chief Executive Rafael Sánchez-Lozano.
•    Japan Airlines Chairman Masaru Onishi.
•    LAN International Chief Executive Damian Scokin
•    Qantas Chief Executive Officer Alan Joyce.
•    Royal Jordanian Chief Executive Hussein Dabbas.
•    S7 Group Chief Executive Vladislav Filev.
•    Member elect Malaysia Airlines Chief Executive Ahmad Jauhari Yahya.
•    oneworld CEO Bruce Ashby.

Ook aanwezig zijn NIKI Managing Directors Christian Lesjak en Otmar Lenz.

•    Hoogtepunten van de ceremonie zijn vanaf 14 uur via een webcast te zien via airberlin.com/oneworld_media

Nieuwe oneworld IT hub versoepelt de implementatie van airberlin

airberlin’s toetreding tot oneworld voltooit één van de grootste projecten uit de geschiedenis van de luchtvaartmaatschappij, met werkgroepen die zich bezighielden met ongeveer 20 activiteitsstromen, om de diverse interne processen en procedures in overeenstemming te brengen met de vereisten van de alliantie, en het uitvoeren van uitgebreide personeelstrainingen en communicatieprogramma’s.   

Sinds de aanvaarding van de uitnodiging om zich aan te sluiten bij de alliantie in juli 2010, heeft airberlin code-sharing geimplementeerd met zeven gevestigde oneworld partners - American Airlines, British Airways, Finnair, Iberia, Japan Airlines, S7 Airlines en Royal Jordanian.

British Airways heeft airberlin als oneworld sponsor begeleid tijdens het alliantie-implementatieproces, met ondersteuning van het centrale oneworld team.

Achter de schermen is het project versoepeld dankzij de lancering van een nieuwe oneworld informatietechnologie (IT) hub, gebruikmakend van de nieuwste “cloud” en web-based technologie, dat het eenvoudiger, efficiënter en sneller maakt om nieuwe luchtvaartmaatschappijen met de alliantie te verbinden – met airberlin dat hier als eerste van kon profiteren.
.

Grote marketingcampagne gelanceerd om de toetreding van airberlin tot oneworld te markeren

airberlin’s toetreding tot oneworld vandaag wordt gepromoot door één van de grootste marketingcampagnes in de geschiedenis van de luchtvaartmaatschappij.  

Overal waar de logo’s van airberlin en NIKI te zien zijn, wordt nu het oneworld logo aan toegevoegd – van check-in balies op de luchthaven, verkoopcounters en lounges tot ticketmapjes, instapkaarten en andere stationery artikelen.

Meer toestellen uit de vloot zullen in de oneworld huisstijl worden uitgevoerd. Vandaag voor het eerst te zien op één van de Airbus A330-200s op Berlin Brandenburg, met oneworld logo’s die worden toegevoegd bij de hoofddeur voor passagiers op elk van de 170 toestellen in de vloot van airberlin en NIKI.

Naar alle Platinum, Gold en Silver kaarthouders van het airberlin topbonus programma is een nieuwe lidmaatschapskaart gestuurd, die voorzien is van het oneworld logo en de betreffende “edelstenen” tier indicator, om ervoor te zorgen dat ze tijdens het reizen het volledige aanbod van diensten en voordelen ontvangen in het gehele oneworld netwerk.

airberlin en oneworld zullen ook een uitgebreide reclamecampagne opzetten om de toetreding tot de alliantie te markeren.


Wat de CEOs zeiden

airberlin CEO Hartmut Mehdorn verklaarde: “Lid worden van oneworld is één van de belangrijkste stappen voor airberlin. Het zal onze concurrentiepositie aanzienlijk versterken, door het kunnen aanbieden van een echt wereldwijd netwerk aan onze klanten in samenwerking met onze partners waaronder enkele van de beste en grootste luchtvaartmaatschappijen ter wereld, terwijl we ook alle financiële voordelen kunnen aanboren die bij een wereldwijde alliantie horen, door middel van extra passagierstoevoer en deelname aan diverse efficiencyprogramma’s. We zijn erg blij en trots om toe te treden tot wat duidelijk kwalitatief ‘s werelds beste luchtvaartalliantie is.”

American Airlines Chairman and Chief Executive, en Voorzitter van de Raad van Bestuur van oneworld, Tom Horton, zei: “oneworld’s focus ligt op frequente internationale reizigers en we zijn ervan overtuigd dat we een ongeëvenaarde dekking bieden van de routes die zij het meest willen vliegen, door het verbinden van ’s werelds toonaangevende zakensteden. airberlin voegt één van de meest aantrekkelijke netwerken toe met Europa’s grootste economie, dus reizigers in deze regio hebben nu echt een alternatieve keuze voor hun wereldwijde reizen.”

Willie Walsh, Chief Executive van IAG, moedermaatschappij van airberlin’s oneworld sponsor British Airways, voegt daar aan toe:  “Ons doel is altijd geweest om oneworld te vestigen als de eerste keuze voor frequente internationale reizigers van over de hele wereld – met een ongeëvenaarde collectie van kwaliteitsmaatschappijen, die ongeëvenaarde voordelen bieden voor zowel klanten als alliantiepartners. Dat blijft onze focus, nu de alliantie weer een fantastische luchtvaartmaatschappij toevoegt.”  
 

Veilig, snel, vertrouwd

Booking.com