Arbois in Montagnes du Jura - het Franse Juragebergte - enkele fraaie streetviews

De provincie Gerona is de eerste Spaanse provincie bij de passage van de grens met Frankrijk.

Booking.com heeft een aanbod van meer dan 2.330.186 accommodaties over de hele wereld.

Kreta is het grootste en meest zuidelijke eiland van Griekenland. Het heeft voor ieder wat wils.

Het document is een overzicht van initiatieven die in 2011 door het bedrijf en haar 73 dochterondernemingen wereldwijd zijn ondernomen.

Hoofddorp, 18 juni 2012: Amadeus, een toonaangevende leverancier van geavanceerde technologische oplossingen en transactieprocessen voor de wereldwijde reis- en toerisme-industrie, heeft haar Corporate Responsibility Report gepubliceerd, waarin de prestaties van de Amadeus Group over het afgelopen jaar op het gebied van maatschappelijk verantwoord ondernemen in 195 landen uiteen worden gezet.

In het uitgebreide document komen de inzet van het bedrijf voor verdere investeringen in innovatie en de waarde die het hecht aan haar personeel tot uiting – net zoals Amadeus’ strategie om proactief projecten te bevorderen die een wezenlijke bijdrage leveren aan samenlevingen en het milieu. Daarnaast wijst het Amadeus Corporate Responsibility Report ook op activiteiten van Amadeus met 165 projecten in 45 landen op het gebied van Areas onderwijs (taal- en toerismevaardigheidstrainingen, PC donaties, uitbreiding van het Amadeus Tourism Observatory[1]), overdracht van technologie ter ondersteuning van business development in de toeristische sector (door het helpen van kleine, beginnende ondernemers met de ingebruikname van professionele processen in hun bedrijven ter verbreding van hun commerciële bereik), lokale initiatieven van de gemeenschap en crisisopvang.  

Een aantal cijfers die de inspanningen van Amadeus op het gebied van maatschappelijk verantwoord ondernemen in het afgelopen jaar markeren:

Amadeus wordt wereldwijd ondersteund door een divers team dat bestaat uit 123 verschillende nationaliteiten.
Werknemers hebben in 2011 155.057 uur aan klassikale training ontvangen, waarmee 6,3 miljoen euro aan opleiding werd geïnvesteerd.
Amadeus verwerkt gemiddeld 1 miljoen + boekingen per dag.  In 2011 werden 463 miljoen boekingen verwerkt en gingen 439 miljoen passagiers aan boord.
In totaal komen de R&D investeringen sinds 2004 op meer dan twee miljard euro (344 miljoen euro in 2011). Het Industrial Research and Development Investment Scorecard van de Europese Unie markeerde Amadeus als één van de toonaangevende bedrijven in Europa op het gebied van investeringen in R&D in 2011.
Amadeus heeft 16 R&D centra over de hele wereld en een team van meer dan 4.000 mensen die de waardepropositie van het bedrijf verbeteren voor klanten wereldwijd.
Er zijn initiatieven op het gebied van maatschappelijk verantwoord ondernemen in 45 landen (bijna twee keer zoveel als in 2009).
Er zijn bijna 800 Amadeus bedrijfsvrijwilligers (vier keer zoveel als in het voorgaande jaar).
Meer dan 17.470 werkuren werden door vrijwilligers van Amadeus toegekend om maatschappelijke initiatieven te ondersteunen.
Een netwerk van 90 Amadeus Corporate Responsibility specialisten leidt de lokale, regionale en mondiale projecten wereldwijd.
Op milieugebied zette Amadeus haar inzet voort om de operationele prestaties te optimaliseren en verbeterde de energie-efficiëntie per verwerkte transactie met 8%. Bovendien is het elektriciteitsverbruik per medewerker voor het tweede opeenvolgende jaar verminderd.
Ondanks de toegenomen bedrijfsactiviteiten verlaagde Amadeus in 2011 de totale CO2 uitstoot met meer dan 5%, als gevolg van enerzijds een verbetering van de energie-efficiëntie en een toename van het gebruik van herbruikbare energie in de grootste kantoren van Amadeus.
 

Amadeus heeft zich aangesloten bij de Global Code of Ethics for Tourism, waarmee beloofd wordt om de waarden van verantwoorde en duurzame ontwikkeling van het toerisme hoog te houden, te bevorderen en te implementeren. De Code, die in 1999 door de algemene vergadering van de United Nations World Tourism Organisation (UNWTO) werd aangenomen, en goedgekeurd door de Verenigde Naties in 2001, is een aantal uitgangspunten die ontworpen zijn om de ontwikkeling van het toerisme te begeleiden op een manier die de sociaaleconomische voordelen voor de sector maximaliseert, terwijl het de negatieve effecten minimaliseert.

Amadeus heeft ook meer gedaan aan crisisopvang. De initiatieven die in 2011 ontwikkeld zijn, omvatten activiteiten op het gebied van maatschappelijk verantwoord ondernemen die gericht zijn op de vermindering van de effecten van natuurrampen op de bevolking, zoals de aardbeving in Haïti [voor meer details: Amadeus in Haiti korte video], overstromingen in Bangkok en Australië, de Japanse tsunami en aardbeving in Sendai, de tyfoon op de Filippijnen en de crisis in de Hoorn van Afrika.  

Tomás López Fernebrand, Senior Vice President, General Counsel en Corporate Secretary bij Amadeus: “Bij Amadeus geloven wij dat onze expertise in de reissector in combinatie met de motivatie van ons personeel om verschil te maken een perfect platform vormt om onze milieuprestaties te verbeteren en de gemeenschappen waarin we actief zijn te ondersteunen. Dit is een missie waarin elke inspanning nodig en welkom is. We zijn toegewijd dit soort initiatieven verder te bevorderen en faciliteren.”

Het   Amadeus Corporate Responsibility Report volgt de Global Reporting Initiatives (GRI) richtlijnen, die een kader vormen voor organisaties om hun economische, ecologische en sociale prestaties op een transparante wijze openbaar te maken. GRI beloonde het nieuwste CR rapport van Amadeus met de hoogst mogelijke kwalificatie (A+).

Svend Leirvaag, Vice President, Industry Affairs van Amadeus:“Ik ben tevreden bij het zien dat de resultaten bevestigen dat we in 2011 onze samenwerking op het gebied van maatschappelijk verantwoorde ondernemingsprojecten met verschillende belanghebbenden, waaronder luchtvaartmaatschappijen, hebben kunnen uitbreiden en versterken. Een duidelijk voorbeeld hiervan is onze nauwe samenwerking met luchtvaartmaatschappijen als Iberia, AviancaTaca, Kenya Airways of Turkish Airlines. Onderwijs is duidelijk een van de belangrijkste drijfveren om deze ondersteuning efficiënter en duurzamer te maken – daarom hebben we onze projecten op dit gebied ook zeer versterkt. Tegelijkertijd bleven we gericht op het verbeteren van onze milieuprestaties en onze samenwerking met belanghebbenden uit de sector.”

Kijk voor meer informatie over Amadeus’ Corporate Responsibility programma en het interactieve Amadeus Corporate Responsibility Report, op: www.amadeus.com/amadeus/travelfurther
 

Veilig, snel, vertrouwd

Booking.com