Arbois in Montagnes du Jura - het Franse Juragebergte - enkele fraaie streetviews

De provincie Gerona is de eerste Spaanse provincie bij de passage van de grens met Frankrijk.

Booking.com heeft een aanbod van meer dan 2.330.186 accommodaties over de hele wereld.

Kreta is het grootste en meest zuidelijke eiland van Griekenland. Het heeft voor ieder wat wils.

Amadeus, een toonaangevende leverancier van geavanceerde technologische oplossingen en transactieprocessen voor de wereldwijde reis- en toerisme-industrie, en Trenitalia, de vervoersdivisie van de Italiaanse FS-groep, slaan de handen ineen om de Trenitalia content via alle Amadeus kanalen te distribueren.


•    Overeenkomst zal Trenitalia verbinden met het Amadeus netwerk van 91.000 verkooppunten wereldwijd
•    Het nieuwe platform zal tegen het einde van de zomer/begin herfst operationeel zijn  

Reisagenten over de hele wereld kunnen binnenkort Trenitalia’s high speed treinproducten Frecce Alta Velocità (genaamd Frecciarossa en Frecciargento), en Frecciabianca boeken via de bestaande verkoopkanalen en via het wereldwijde Amadeus distributiesysteem, dat 91.000 verkooppunten wereldwijd met elkaar verbindt. De rest van de middellange- en langeafstandsroutes van Trenitalia zullen snel volgen.

Dankzij deze samenwerking zal Trenitalia nieuwe marktsegmenten kunnen uittekenen, terwijl de distributie wordt uitgebreid naar buiten haar traditionele verkoopkanalen, waardoor haar aanwezigheid in strategische markten als Centraal-Europa, Noord-Amerika en Azië kan ontwikkelen. Deze innovatieve oplossing biedt reisbureaus meer gemak en flexibiliteit bij het kiezen en boeken van Trenitalia reizen. Klanten van Trenitalia zullen daardoor profiteren van een eenvoudiger boekingsservice die zal voldoen aan de behoeften van de moderne reiziger.
Volgens een recente Amadeus studie , zal in 2020 high-speed treinreizen het meest gebruikte vervoersmiddel zijn voor zowel zakenreizigers als vakantiegangers binnen Europa, en zal het wereldwijde aantal passagiers met 330 miljoen toenemen. In de afgelopen jaren is het aantal passagiers van Trenitalia's AV high-speed dienst exponentieel gegroeid tot 25 miljoen in 2011. In heel Europa is er een evolutie geweest op het gebied van de treinreiservaring en het wordt nu erkend als een goed alternatief voor vliegen.

Als onderdeel van de overeenkomst krijgen reisagenten die gebruik maken van het Amadeus Selling Platform een gestandaardiseerde manier om de Trenitalia diensten te bereiken, en die op hun beurt boekingen maken via een vlucht/spoor-based zoekoplossing, FlyByRail Track, en Rail Agent Track; een zoekoplossing die speciaal voor treinreizen is ontworpen. Zo wordt het veel eenvoudiger voor reizigers en reisagenten om de diensten van Trenitalia effectief te vergelijken met vluchten op dezelfde route, zodat reizigers een grotere keuze en transparantie van de opties hebben en tegelijkertijd de productiviteit voor de reisagent wordt verbeterd.

Thomas Drexler, Head of Amadeus Rail, in een reactie: “Mede met het oog op het ontwikkelen van een multi-provider distributieplatform voor treinreizen zijn we erg blij met deze nieuwe samenwerking met Trenitalia. Het is een hele spannende tijd voor de Europese spoorsector, met een uitbreiding van het netwerk en het aantrekken van nieuwe reizigers door hen te wijzen op de voordelen van reizen per spoor. De sleutel tot groei is het leveren van het type toegang en beschikbaarheid die gebruikelijk zijn in de luchtvaartsector, waardoor internationale distributie van cruciaal belang is voor de spoorwegen vandaag de dag. Door het beschikbaar maken van de inventaris van Trenitalia via meerdere kanalen, en zich te richten op het leveren van een geavanceerdere klantbeleving, zal het wereldwijde groei voor het bedrijf helpen ondersteunen.”

Vincenzo Soprano, Trenitalia Managing Director, voegt toe: “Velen zijn het erover eens dat hogesnelheidstreinen nu al de grootste innovatie zijn voor Italië in dit eerste deel van het nieuwe millennium. Met onze Frecce AV service zijn we baanbrekend te werk gegaan in deze revolutie en hebben we nieuwe niveaus van excellentie bereikt waar we bijzonder trots op zijn, maar er is nog meer te doen. We willen verder kijken dan deze prestaties en altijd op zoek gaan naar nieuwe uitdagingen. De overeenkomst met Amadeus past in deze strategie. Uiteindelijk is ons overkoepelende doel om een effectieve, snelle toegang te bieden aan reisprofessionals in belangrijke internationale markten waardoor de verkoop van Trenitalia producten mogelijk wordt gemaakt en het gehele spoornetwerk in het land wordt bevorderd.”

Over Amadeus
Amadeus is een vooraanstaande transactieprocessor en leverancier van geavanceerde technologische oplossingen voor de wereldwijde reis- en toerisme-industrie.

Tot de klanten van Amadeus behoren aanbieders van reizen (o.a. luchtvaartmaatschappijen, hotels, autoverhuurbedrijven, spoorwegmaatschappijen, ferrymaatschappijen, etc), verkopers van reizen (reisbureaus en websites) en afnemers van reizen (bedrijven en individuele reizigers).

Amadeus opereert onder een transactiegebaseerd business model en verwerkte meer dan 947 miljoen factureerbare transacties in 2011.

Amadeus heeft kantoren in Madrid (hoofdkantoor en marketing), Nice (ontwikkeling) en Erding in Duitsland (Operations - centrum voor gegevensverwerking) en regionale kantoren in Miami, Buenos Aires, Bangkok en Dubai. Op marktniveau onderhoudt Amadeus, via 73 lokale Amadeus Commercial Organisation, klantencontacten met 195 landen.

Amadeus is genoteerd aan de effectenbeurzen van Madrid, Barcelona, Bilbao en Valencia en handelt onder het symbool “AMS.MC”. Het bedrijf heeft over het jaar dat eindigde op 31 december 2011 een omzet van EUR 2.712 miljoen en een EBITDA van EUR 1.039 miljoen gerapporteerd. De Amadeus groep heeft wereldwijd ca. 10.000 mensen in dienst, die 123 nationaliteiten vertegenwoordigen, op de centrale kantoren.

Voor meer informatie over Amadeus: www.benelux.amadeus.com
Voor Amadeus Investor Relations centre, surf naar: www.investors.amadeus.com