Een nieuw onderzoek uitgevoerd door Crowne Plaza® Hotels & Resorts toont aan dat humor de zakenwereld draaiende houdt. Meer dan de helft van de mensen denkt dat humor cruciaal is bij het maken van een goede eerste indruk tijdens een zakelijke bijeenkomst. Dit blijkt uit een nieuw onderzoek in opdracht van Crowne Plaza® Hotels & Resorts.
In de opiniepeiling die vandaag werd gepubliceerd, vond 51% van de Belgische volwassenen humor bijna net zo belangrijk als een verzorgd uiterlijk (54%) en belangrijker dan intelligentie (34%), vertrouwen (21%) of een stevige handdruk (29%).
De resultaten van het onderzoek werden voorgelegd aan Marc Lammers, de innovatieve hockeycoach die tegenwoordig vaak door de zakenwereld gevraagd wordt als motiverende en inspirerende spreker. Hij zegt: “Crowne Plaza® Hotels & Resorts heeft een onderzoek laten uitvoeren om te weten te komen wat men denkt over hoe men een positieve eerste indruk achterlaat in het zakenleven. Wat men misschien niet zou verwachten, is dat ‘humor’ beter scoort dan vertrouwen of intelligentie.”