thalysNieuwe bestemming Lille. Op 12 april 2014 reed de eerste Thalys naar Lille. Lille is de nieuwste bestemming binnen het Thalys netwerk. Sinds april reisden duizenden reizigers naar deze stad als city-trip of voor een zakelijke doel. 

Verder is het aantal frequenties op het traject Nederland – Brussel verder uitgebreid.  In 2013 verhoogde Thalys het aantal dagelijkse heen- en terugreizen op dit traject al naar twaalf. Eind 2015 zal dit aantal verder groeien naar veertien.

3,4% meer reizigers gehele netwerk. Thalys sluit het eerste halfjaar van 2014 positief af. De omzet bedraagt 251 miljoen euro, een stijging van 2,1% ten opzichte van dezelfde periode in 2013.

In totaal reisden ruim 3,4 miljoen mensen met Thalys in het eerste halfjaar van 2014. Over het gehele Thalys netwerk is dat een stijging van 3,4%. Tussen Nederland en Parijs is er een stijging van 2,7% ten opzichte van dezelfde periode in 2013. Op het traject Nederland – Brussel vervoerde Thalys 16,7% meer reizigers in het eerste halfjaar.  
In beide reizigersklassen van Thalys was er groei in aantal reizigers: In Comfort 1 was +1,5% en in Comfort 2 +4,1%.  

Klanttevredenheid en stiptheid opnieuw gestegen
Thalys houdt klanttevredenheid en stiptheid van de treinen zeer hoog in het vaandel. Franck Gervais, CEO van Thalys International zegt tevreden: “Ook nu weer is het gelukt om de stiptheid van onze treinen te verhogen. Op alle routes samen is de stiptheid van onze treinen met 3% verbeterd ten opzichte van de eerste zes maanden van 2013. De totale stiptheid voor het hele netwerk is 93%, dit is hoger dan onze doelstelling en de hoogste stiptheid over de afgelopen vijf jaar. Ook zien we wederom een stijging in de tevredenheidscore van de reizigers. Die was 88% gemiddeld voor de vier landen, een stijging van 0,1% ten opzichte van de eerste zes maanden van 2013. Al deze resultaten zijn zeer positief, zeker nu we ons midden in de transformatie begeven naar een volwaardige spoorwegonderneming die gepland staat voor 2015.“

Over Thalys
Thalys is de rode hogesnelheidstrein die reizigers in 3u16 van Amsterdam naar Parijs brengt, in 2u40 van Amsterdam naar Lille  en in 1u49 van Amsterdam naar Brussel. Thalys is lid van Railteam, een samenwerkingsverband tussen de belangrijkste Europese hogesnelheidsoperatoren; van de CER (Community of European Railway and Infrastucture Companies) en de UIC (Union Internationale des Chemins de Fer). Sinds 1996 is Thalys de enige speler die de uitdagingen van het internationale treinverkeer op  hoge snelheid waar maakt, en dat in vier landen. Dat gebeurt zowel op commercieel vlak (Thalys vervoerde op 7 november 2013 de 100 miljoenste reiziger) als op technisch vlak (sinds 2008 is er WiFi aan boord en sinds 2009 maakt Thalys gebruik van het nieuwe treinmanagementsysteem ERTMS). Om nog efficiënter te opereren en reizigers nog beter te dienen, start Thalys in 2015 een volwaardige spoorwegonderneming.  Thalys werkt continu aan innovatie en verbetering van de dienstverlening. Dat sluit ook aan bij de belofte “Van harte welkom”: Thalys staat namelijk voor comfort, een meertalig en warm onthaal, kwalitatief hoogwaardige catering, een uitgebreide dienstverlening in Comfort 1 en de aanwezigheid van nieuwe technologieën (alle Thalys-treinen hebben WiFi, ondersteund door 21Net en Nokia Siemens Networks). Sinds 26 augustus 2013 beschikt Thalys ook over het NF Service Transport kwaliteitscertificaat van AFNOR Certification op de lijn Brussel-Parijs: een internationale primeur. Via het programma Thalys TheCard kunnen reizigers Miles sparen om zo toegang te krijgen tot een breed scala van diensten. Deze kaart is toegankelijk voor alle reizigers op thalys.com

www.wegenvanherdenking-noordfrankrijk.com
www.greatwar1418.eu
www.opstapinnoord-frankrijk.com
Dienstregeling kunt u zien op www.thalys.com

Lille is voor de Thalys een nieuwe bestemming - Toon hotels in de buurt van:
Toon hotels in nabijgelegen steden:
Alternatieve overnachtingsmogelijkheden in Lille:

Hotels in en rondom Noord Frakrijk - Nauw van Calais - Pas de Calais