"Video is, vooral onder jongeren, bezig aan een onstuitbare opmars, ten koste van lezen" (Lees ik vandaag in de Volkskrant). Over de hele lijn stijgt het gebruik van de online media explosief en het is daarom belangrijk daarmee in de toerisme marketing rekening te houden.

 

Content
* Prioriteit aan content van een hoge kwaliteit. Recente content is belangrijk om relevant te blijven, niet alleen voor de zoekmachine resultaten pagina, maar ook bij uw doelgroep. Het produceren van goede content kan een uitdaging zijn gezien de tijd en kosten. Maar het is belangrijk om niet in de val te trappen van slordige blogs en slordige landingpages naar uw website. Investeren in kwalitatief hoogwaardige content zal je naamsbekendheid en merk versterken en zal de reputatie onder reizigers verhogen.

Video
*Gebruik video's in je social media berichten. Om het bekijken van social media te maximaliseren, moet steeds meer boeiende berichten posten. Uit onderzoek blijkt dat social media gebruikers de video meer waarderen dan fotos en tekst. 360-graden video's zijn de nieuwste technologie reisaanbieders zouden kunnen implementeren in hun social media strategie. Drones en andere camera-apparatuur kunnen tegenwoordig relatief goedkoop 360-graden video's produceren, waardoor het voor de gemiddelde ondernemer steeds meer een realistische optie wordt om deze technologie te gebruiken in hun marketing campagnes.

Beschikbaar
*Wees beschikbaar. Anno 2017 worden de media 24 uur per dag gebruikt en zul je ervoor moeten zorgen dat je maximaal beschikbaar bent om te reageren op de behoeften en vragen van je klanten. Als je niet genoeg beschikbaar kunt zijn als eigenlijk nodig is, overweeg dan iemand in bte huren om de betrokkenheid richting klanten te vergroten en te reageren vragen voor informatie.

Mobiele technologie
*Zet in op het ontwikkelen van mobiele technologie. Mobile speelt een steeds grotere rol in elke branche en dit geldt met name voor de sector reizen en toerisme. Steeds meer reizigers voeren zoekopdrachten met vragen over bestemmingen, last-minute reizen, autohuur, vliegtickets en mogelijke activiteiten en bezienswaardigheden. Zorg dus dat uw website responsieve is – zich automatisch aanpast aan het gebruikte device (telefoon, tablet,pc). Zorg ook dat het reservering systeem responsive is en mobiele boekingen goed ondersteunt.

Adverteer op sociale media
*Adverteer ook op de voornaamste social networking sites. Je SEO-strategie is belangrijk voor het behouden van je rankings in de zoekmachines (SERP). Daarnaast kun je ook kiezen voor PPC reclamecampagnes om constante en consistente zichtbaarheid op alle platformen te handhaven. Google, Facebook en Instagram zijn drie platforms die je in 2017 voor reclame kunt overwegen.

SERP
Het woord SERP is eigenlijk een afkorting en staat voor ‘search engine results page’. Dit is de resultatenpagina van een zoekmachine en wat je dus te zien krijgt wanneer je een zoekopdracht hebt ingevoerd in bijvoorbeeld Google.

PPC
Pay-per-click (PPC) is een advertentiemodel dat wordt ingezet door advertentienetwerken, waarbij adverteerders betalen als een bezoeker klikt op een advertentie. Pay-per-clickadvertenties worden geplaatst op zoekmachines, inhoudelijke websites en blogs. De advertenties kunnen ook verstuurd worden in een e-mail.

 


Veilig, snel, vertrouwd

Booking.com