Arbois in Montagnes du Jura - het Franse Juragebergte.

De provincie Gerona is de eerste Spaanse provincie bij de passage van de grens met Frankrijk.

Booking.com heeft een aanbod van meer dan 2.330.186 accommodaties over de hele wereld.

Kreta is het grootste en meest zuidelijke eiland van Griekenland. Het heeft voor ieder wat wils.

new yorkNIEUWE DOELSTELLING: JAARLIJKS 67 MILJOEN BEZOEKERS IN 2021. Burgemeester van New York Bill de Blasio, locoburgemeester van volkshuisvesting en economische ontwikkeling Alicia Glen, NYC & Company’s President en CEO Fred Dixon, en NYC & Company’s Raad van Bestuur Voorzitter en President van ‘The Metropolitan Museum of Art’ Emily K. Rafferty hebben aangekondigd dat New York City op weg is naar 10 miljoen meer bezoekers. Hiermee komt de toeristische prognose op jaarlijks 67 miljoen bezoekers tegen het einde van 2021.

De aankondiging werd gedaan tijdens de jaarlijkse bijeenkomst van NYC & Company in de Alice Tully Hall in het Lincoln Center, met de aanwezigheid van meer dan 800 toerisme en hospitality leden. NYC & Company heeft haar eerdere doelstelling van 55 miljoen bezoekers een jaar eerder bereikt dan verwacht, met een record aantal bezoekers van 56.400.000 in 2014.

“Van het noorden van The Bronx naar de South Shore; New York City is de thuisbasis van duizenden verschillende buurten en gemeenschappen. We zijn ontzettend trots om bezoekers uit de hele wereld te verwelkomen in onze dynamische en groeiende stad. Vanaf dit jaar streven we naar een record van 67 miljoen bezoekers tegen het einde van 2021. We zien ernaar uit om samen te werken met grote en kleine bedrijven, om te laten zien wat al onze vijf stadsdelen te bieden hebben”, aldus burgemeester Bill de Blasio.

“Er is altijd een goed moment voor een bezoek aan New York City en de dynamiek en diversiteit te ervaren, wat de stad eén van de meest opwindende bestemmingen ter wereld maakt. We kijken er naar uit om tegen het eind van 2021 jaarlijks 67 miljoen bezoekers te verwelkomen de stadsdelen verkennen en de economie laten groeien”, zei locoburgemeester van volkshuisvesting en economische ontwikkeling Alicia Glen.                                                                                                                                          

“Het toerisme is erg belangrijk voor de economie van de stad. Onze hotels, restaurants, attracties, winkels, Broadway theaters, podiumkunsten, culturele organisaties en transport bedrijven blijven vernieuwen en toeristen aantrekken. Door de aanhoudende steun van de stad New York, ben ik ervan overtuigd dat we ons nieuwe doel van jaarlijks  67 miljoen bezoekers zullen bereiken in 2021, het toerisme zich verder zal verspreiden naar alle uithoeken van onze stad, meer bezoekers zullen aantrekken in het laagseizoen en nieuwe, aantrekkelijke producten zullen presenteren in alle vijf de stadsdelen,” zei NYC & Company’s President en CEO Fred Dixon.

“Als voorzitter van de raad van bestuur van NYC & Company, juich ik de voortdurende inzet van de stad New York en burgemeester de Blasio voor de groei van onze toeristische industrie toe. Door onze onderlinge samenwerking zullen we de mogelijkheden voor toerisme uitbreiden in elke hoek van deze stad en zullen wij de 67 miljoen bezoekers in 2021 verwelkomen,” zegt Emily Rafferty,  voorzitter van NYC & Company's raad van bestuur en voorzitter van het Metropolitan Museum of Art.

“Met onze culturele bezienswaardigheden, restaurants, prachtige buurten en vriendelijke mensen is New York City de grootste stad ter wereld en we willen iedereen uit de hele wereld aanmoedigen om de stad te bezoeken. Toerisme helpt de bedrijven in de stadsdelen en door het streven van 10 miljoen meer bezoekers kunnen wij meer banen creëren,” zegt spreker Melissa Mark – Viverito.

Elke extra miljoen bezoekers zou leiden tot aanzienlijke economische voordelen voor de stad New York. De toeristische sector is een belangrijke motor voor de stad met meer toerisme gerelateerde banen en uitgaven van bezoekers. Van de verwachtte 67 miljoen bezoekers tegen het einde van 2021, wordt voorspeld dat 16 miljoen hiervan internationale bezoekers zijn, tegen 51 miljoen bezoekers uit Amerika.

In 2014 verwelkomde New York City 56,4 miljoen bezoekers en versloeg hiermee de verwachting van 55 miljoen bezoekers tegen het einde van 2015. Bezoekersuitgaven resulteerden in een geschatte 3,7 miljard dollar aan economische impact en 3,7 miljard dollar in belastinginkomsten, evenals 359.000 toerisme gerelateerde banen. Het totale bezoekersvolume voor 2015 zal naar verwachting met 3 procent stijgen naar 58,1 miljoen.

Als officiële citymarketing organisatie van de stad, speelt NYC & Company een belangrijke rol in het toenemende toerisme naar alle vijf de stadsdelen. NYC & Company lanceerde onlangs de NYCGO Insider Guides, die een breed en divers aanbod van buurten in de stad laten zien. In maart verscheen de allereerste officiële toeristische gids naar de Bronx, die de NYC & Company Foundation helpt te financieren. Verder werden er 19 nieuwe leiders uit de hospitality-, restaurant-, culturele- en transport industrie verkozen tot Raad van Bestuur van NYC & Company. De volledige lijst van boardmembers is hier te vinden: nycgo.com/articles/nyc-company-board-of-directors<http://www.nycgo.com/articles/nyc-company-board-of-directors.


NYC & Company’s strategie om bezoekers te inspireren en zich voor te bereiden op de 10 miljoen meer bezoekers bevatten onder andere:

·     Globale ontwikkeling van het toerisme in diverse internationale markten, door middel van NYC & Company’s netwerk van 17 internationale representative offices die 28  wereldwijde regio’s bedienen. Bijzondere focus op opkomende markten zoals China, India, Brazilië en Spaanstalig Latijns – Amerika.

·   Het aantrekken van grote sportevenementen naar New York City, inclusief het NCAA kampioenschap worstelen in 2016, de NCAA kampioenschappen mannen basketbal in 2016 en 2017, de ‘Rock ‘n’ Roll’ halve marathon van Brooklyn  en de WWE SummerSlam aankomende zomer.

·     Toerisme Seminars in elke wijk om toerisme gerelateerde bedrijven en attracties te helpen hun bezoeken te verhogen en het uitbreiden van economische lokale voordelen.

·     Strategische seizoensgebonden- en merkcampagnes om New York City wereldwijd te promoten, inclusief de nieuwe NYCGO gidsen die de gevarieerde en levendige buurten in alle vijf stadsdelen in de spotlights zetten (nycgo.com/insiderguides<http://nycgo.com/insiderguides).

·    Nieuwe “Free in NYC” boodschap op de website: nycgo.com/free om gratis en goedkope activiteiten te benadrukken, vooral voor het komende zomerseizoen en meer redenen om de vijf wijken te bezoeken. Gratis musea en attracties, gratis voor kinderen, gratis tours en gratis parken en tuinen zijn allemaal te vinden op de nieuwe site.

·     Wereldwijde business development met de ‘Make it NYC’ meetings campagne, waarbij de mogelijkheden voor meetings, incentives, conferenties en tentoonstellingen belicht worden.

·     Media missies om de toeristische markten van Europa, India en Zuid – Amerika te ontwikkelen en toerisme naar New York City te bevorderen

·     De NYC reis prognoses worden opgesteld door NYC & Company’s Research & analyse divisie met Tourism Economics

Over NYC & Company

NYC & Company is het officiële marketing- en toerismebureau voor de stad New York, opgericht om toerisme in de vijf stadsdelen van New York te optimaliseren, economische bloei te stimuleren en het positieve imago van New York wereldwijd te verspreiden.


Veilig, snel, vertrouwd

Booking.com